Duni ser fram emot spännande samarbete med Bocuse d’Or

12 Dec 2013 12:00
Duni blir huvudsponsor vid den europeiska finalen av Bocuse d’Or 2014, ”Kock-VM”. Vid tävlingen i Stockholm den 7-8 maj medverkar 20 av Europas mest framstående kockar. Tolv av dessa går vidare till slutfinalen i Lyon 2015. För Sverige tävlar Tommy Myllymäki.

Samarbetet med Bocuse d’Or är mycket spännande. Vi fokuserar på att ”skapa den perfekta atmosfären för varje tillfälle då mat och dryck serveras” och detta är därför en drömtävling för oss och för Duni som varumärke.

Den europeiska finalen kommer att bli en spektakulär kulinarisk resa och vara en inspirerande källa till nya idéer. Det är en mycket lockande möjlighet för ett företag som Duni, som strävar efter att vara främst när det gäller de senaste trenderna för presentation av mat. En allt mer ökande global trend fokuserar på matlagning och underhållning, därför tror vi att detta är ett event som kommer att få mycket uppmärksamhet. Dunis många nuvarande, och framtida, kunder kommer att följa eventet.

”På Duni finns ett stort engagemang för att vara i framkant vad gäller utveckling och de senaste trenderna. Vi ser därför med glädje fram emot att sponsra den europeiska finalen av Bocuse d’Or – världens främsta tävling som hyllar kulinarisk mångfald, djärva nyheter och framstående presentationer”, säger Tina Andersson.

Om Bocuse d’Or
Bocuse d’Or, som startades av Paul Bocuse 1987, är en tävling som löper över två år och ofta kallas Kock-VM. Lag från 24 länder, som har kvalificerat sig från regionala tävlingar, möts i ett världsmästerskap. Den vinnande kocken får den prestigefyllda Bocuse d’Or-trofén och en prissumma på 20 000 EUR.